Претрага

Смерови

КЊИЖЕВНO ВЕЧE

Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна
 

Креативна радионица ученика Гимназије ''Вук Караџић'' приредила је књижевно вече у свечаној сали школе на којем је представљена књига ''Сами заједно'' америчке ауторке, психолога Шери Теркл. Књига је резултат петнаестогодишњег истраживања и бави се утицајем технологије на младе, на њихове односе и да ли је то што нам она доноси добро. Књижевно вече било је и прилика да се представи петочлани тим ученика трећег разреда Гимназије представника школе на такмичењу које ће наредног месеца у Београду организовати издавачка кућа ''Клио'' у оквиру пројекта ''Интернест''. Милијана Миловановић и Горан Сандић, чланови тима, кажу да је то развојни пројекат за унапређење библиотека у школске инфотеке и да ће њихов тим на такмичењу представити управо књигу ''Сами заједно''.

tribina

Ментор тима професор Мирко Марковић рекао је да књига није представљена да би се дали одговори, већ поставила питања и отворили нови углови посматрања утицаја савремених технологија на креирање идентитета, пре свега младих.

- Млади можда могу имати дилему бити, или не бити на интернету, али старији не. Старији морају бити јер су млади већ тамо, а где су они, морају бити и они који се о њима брину – казао је Марковић.

 Гимназијски тим спровео је анкету у школи и на узорку од сто ученика утврдио да свега њих девет нема профил на фејсбуку. Од оних који га имају, четири одсто не користи право име и презиме, а управо у толиком проценту родитељи не одобравају присуство деце на овој друштвеној мрежи. Њих 97 одсто на фејсбуку има више од сто пријатеља при чему их већину три одсто уопште не познаје. Захтеве за пријатељство од особа које не познаје увек прихвата један одсто гимназијалаца, углавном три и понекад 49 одсто. Непознате никада не прихвата свега 47 одсто ученика.

Половина ђака углавном свакодневно посећује фејсбук док 21 одсто то увек чини. Повремено без фејсбука не може 28 одсто ученика, а свега један одсто је нередовно. Занимљиво је да се при том тек три одсто ученика изјаснило да им фејсбук увек доноси доста пријатности, а за 30 одсто њих је време на фејсу углавном пријатно проведено. Понекад је пријатно за њих 28 одсто, а за свега један одсто фејсбук никада није угодан.  Оно што је свакако добро је то што 66 одсто ученика више воли дружење уживо, а свега један одсто радије ћаска на мрежи. Фејсбук служи и за организовање дружења уживо па га три одсто ученика увек користи у ту сврху, 41 углавном, 53 одсто понекад. (Лозничке новости)