• DSC 4569
  •  DSC0047 (2)
  • DSC 4580
  •  DSC0078
  • 2
  • gimn2
  • DSC 4570
  •  DSC0069

Претрага

Семинар Медијска култура

Оцена корисника:  5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна
 

У Гимназији „Вук Караџић“ 30. мај 2018. год. реализован је програм стручног усавршавања “Медијска култура” – намењен професорима, стручним сарадницима и директорима лозничких средњих школа. Оснаживање просветних радника за унапређивање наставе усмерене на развијање медијске и информационе писмености ученика средњих школа остварено је кроз три програмске теме које су обарађивали стручњаци из ове области:

- ПЕРСПЕКТИВЕ МЕДИЈСКЕ ПИСМЕНОСТИ У ОБРАЗОВАЊУMedijska kultura u gimnaziji
Мирољуб Радојковић , Факултет политичких наука, Београд
- МЕДИЈСКА ПИСМЕНОСТ И ОБЛИКОВАЊЕ ЈАВНОГ МИШЉЕЊА
Маја Вукадиновић, Факултет примењених уметности, Београд
- МЕДИЈСКО СТВАРАЛАШТВО И МЕДИЈСКА КРИТИКА
Зоран Хамовић, Библиотека плус

Увођење медијске и информационе писмености у већ постојеће наставне јединице као и развој и подстицај критичког мишљења и интерактивности ученика јесу централне теме медијске културе. Њен концепт подразумева овладавање критичким и креативним вештинама, односно знањима која помажу да се повежу сложене идеје, да се стално постављају питања, препознају прави одговори, идентификују заблуде што је у темељима интелектуалних слобода.
Развојем образовних медијских садржаја и школске продукције развијају се различите вештине: техничке (способност приступа медијима), критичке (разумевање медијских садржаја, способност њихова тумачења и критичког вредновања) те практичне (способност стварања медијских порука). Оне омогућавају да медији буду схваћени и на добар начин, без стереотипа, прихваћени у друштву које их пажљиво и критички посматра.
Учешћем у програму унапређивања медијске писмености, лозничка Гимназија је остварила могућност да ученици ове школе током августа 2018. год.на Златибору заједно са својим ментором Мирком Марковићем, проф. филозофије, учествују у раду летњег кампа Медијске писмености.