Принципи менторског рада наставника у школи
- Детаљи
- Датум последње измене субота, 29 фебруар 2020 11:23
- Објављено субота, 29 фебруар 2020 11:19
- Аутор Мирко Марковић
- Погодака: 248
Шта је менторство?
- Менторство је веома сложен процес, дуготрајни развојни однос који укључује партнере различитог статуса.
- Типичан је однос старијег и искусног партнера, који служи као модел, пружа подршку, усмерава и даје повратне информације млађем члану, а, знатно ређе, менторски однос може обухватати и партнере који су вршњаци.
Ко је ментор?
- Ментор је компетентан лични учитељ који води ментија (менторисаног ученика) кроз процес стицања одређених знања и искустава која ће му омогућити професионално напредовање и лични развој. Ментор пружа знања, савете, изазове и подршку ментију како би овај у будућности постао пуноправни члан одређене професије.
Ко је менти (менторисани ученик)?
- Менти је одабрани ученик. У пракси, менти је особа која има потребу за подршком коју ће јој пружити ментор и која жели да унапреди стечена знања, развија се на личном плану, научи нешто ново, али и да добије конкретан савет.
- Ментији су лично одговорни за своје учење и развој, али на том путу имају подршку ментора. Улога ментија захтева отвореност за нове начине рада и комуникације, жељу за преиспитивањем и истраживањем себе, спремност за изазове и промене и личну одговорност за учење и развој.
Листа активности ефикасног ментора:
- развија однос са ментијем и управља њиме;
- анализира окружење трагајући за потенцијалним препрекама или погодним приликама;
- обезбеђује ресурсе и различите могућности за развој ментија;
- омогућава да менти постави високе, али оствариве циљеве и сачини реалистичне планове (даје подршку у развоју само-регулисаних активности учења);
- прати напредак ментија, у право време му даје повратну информацију;
- подучава, води и саветује;
- ментију представља модел за угледање;
- помаже у решавању проблема;
- даје подршку и обезбеђује одржавање мотивације ментија;
- служи као инспирација.